2013. június 15., szombat

Da Vinci's Demons

Olvastam én már a Da Vinci's Demonsról hideget, meleget, de valahogy kifejezetten elítélő véleményt nem, amit kifejezetten jó előjelnek tekinthetünk.


Elérkezett a nyár és halomnyi szabadidő (amit csak halkan ujjongva kiáltjuk ki, szolidaritásként az érettségizőkre nézve), ebből kifolyólag új sorozatot kerestem és majdnem teljesen véletlenül rábukkantam  erre. Emlékszem még régebben, amikor még nem keltette fel az érdeklődésem, olvastam róla egy rövidebb kritikát és nem volt nagyon biztató. Ennek ellenére az elmúlt három napban kivégeztem az összes részt (tekintve, hogy ezek száma nyolc, így ez nem túl nagy teljesítmény).
Nem titkolom, nekem egyszerűen csak tetszik, ezért szeretném növelni a pozitív vélemények számát. Még mielőtt valaki rögtön belém állítaná a vasvillát, leszögezném, nem arról van szó, hogy ez egy zseniálisan megszerkesztett sorozat, vagy a látványtól lennék elvarázsolva, hanem ahogy azt az előbb is mondtam, egyszerűen csak tetszik.

Miről is van szó?
A Da Vinci's Demons - ahogy ezt a címből is kitalálhattad - Leonardo da Vinciről és a körülötte zajló eseményekről szól. Nagyon-nagyon leegyszerűsítve. Ne várd azt, hogy történelemhű lesz, mert nem az. Alapvetően én nem is számítottam rá. Kicsit misztikus, kicsit földhözragadt és ez a két szál olyan zavarba ejtően jól váltogatja egymást, hogy azt öröm nézni. Bár az első két részben még nagyon furcsa volt számomra ez az éles határ a történelmi és a fantasy szál között. Gondolom egy idő után össze fog ez mosódni. Most konkrétan nem írok le semmit, még spoileres dolgokat sem, mert annyira feleslegesnek tartom, mint egy könyv elolvasásának elemzése gyanánt elmondani a főbb történetszálat. (Badarság!)
No, de mégis egy kis ízelítő:

Teljes mértékben elnyerte tetszésemet az intrikákkal túlfűtött történet, amely azért messze nem süllyed le egy szappanopera szintjére. Nem túlságosan titkolóznak előttünk, bár lehet, hogy a kém jelenlétét én csak később fedtem volna fel.
Tom Riley az előzetesben számomra még nagyon Leonardo da Vinci idegen volt. ( bár nem tudtam melyik színész képében képzelném el Da Vincit) Mégis már az első epizódban bizonyította, abszolút alkalmas a szerepre. Bár jellemében és kifejezőkészségeiben nagyon hajaz a Benedict Cumberbatch által alakított Sherlockra, sőt még egyes híresebb mondatok is elhagyták a színész száját.  (Lehet, hogy a kedves forgatókönyvíró vicces kedvében volt) Az alacsony hobbit-segédről nem is beszélve. :) A párhuzamot tetőzi még Lara Pulver jelenléte és a különböző rejtvények, misztikumok megfejtésének folyamata is.
Külön szemem fénye még Blake Ritson, Riario szerepében. (és ezzel nőt Füles gonosz, de sármos listáján a karakterek száma)
A zenéje különösen üdítő és pofásan illik a sorozathoz. A nyitánynál külön örültem, hogy olyan lett az animáció, mint A katedrálisnak, pláne, hogy a sorozat közben is alkalmazzák ezt  a módot Da Vinci gondolatainak ábrázolására.

Da Vinci's Demons 

Néhány dolog azért zavar vagy nem egészen érzem helyénvalónak. A látványra való panaszok sajnos jogosak, tényleg nem annyira kiforrott és olyan gyönyörű, hogy sírni tudnál, akit ez zavar....az csukja be a szemét. Nem tudom, én tudok vele élni és azért annyira nem rossz. (sorozat mércével mérve) A másik szálka számomra a misztikus szál. Ezzel sincs kifejezetten akkora problémám, de ez a vallásos szarkavarás (elnézést), meg a Levelek Könyve, amiben benne van minden, ami volt és, ami még meg nem történt. Áh! Szóval én ezt nem erőltetném. A Drakulás résszel semmi probléma, ha akarnak még szellemeket, rémeket, vérfarkasokat, síró angyalokat stb. hozni, semmi probléma, de a Török és Mithras gyermekei kissé bosszantóak. Minek kellett ez ide, minek kellett ez Da Vincihez?  Az időutazásról nem is beszélve...bár, abból még elhiszem, hogy sülhet ki jó.

Mindenképpen ajánlom, ha hajlasz egy közepes erősségű, de vagány sorozat megnézésére és nincs ötleted mit nézhetnél. A nyolc részével, mint mondtam, nem nagy tészta, hamar kivégezhető, vagy szépen adagolható. Ráadásul kitűnő Trónok harca pótló. :)

Ha még mindig nem győztelek volna meg:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése