2013. április 7., vasárnap

The Rings of Akhaten


Szombat 18:15...Akkor Doctor Who 7/2 2.rész!
"Wake up and let the cloak of life cling to your bones..."

The Rings of Akhaten
Boldogan jelenthetem be (megint), azok között a szerencsések között vagyok, akik láthatták a The Rings of Akhaten c. epizódot.
Űrlényekkel teli piac, lenyűgöző látvány, gyönyörű dallamok és egy könnycsepp a Doktor arcán. Mi kell még? Semmi. Szomorkodtam, nevettem, csodálkoztam és a végére egy teljes érvényű részt kaptam. Egyszerű és nagyszerű volt.
Nos...A rész megnézése után egy dolog maradt meg bennem, ami még ma is, és valószínűleg a következő részig bennem is marad...


Matt Smith (megint) új szintre emelte a Doktort.(lehetne részletezni, de szerintem, aki látta, érti miről beszélek) Csodálatos zenével lett feltálalva ez a pillanat. Tényleg...ez...remek lett.
Jelzem, teljes mértékben elfogult vagyok. Nézzük is meg, valójában nem lenne annyira magasztos ez a történet, mégis az eddig átélt epizódok és évadok után hatalmas jelentősége van a fentebb említett jeleneteknek és ettől lesz ennyire ünnepi és fennkölt.(de valójában ez sem több, mint egy átlagos epizód) Gondoljunk bele mennyi emléke lehet egy több száz éves emb...Time Lordnak. Annyi bizonyos, izgalmas (és szép) soundtrackre számíthatunk, már ha ki tudjuk várni.
Jenna-Louise Coleman mellett, Emilia Jones bájosan remekelt Merryként. Az űrlényektől hemzsegő piac és a sok-sok látkép...nos, valóban lenyűgöző volt, egy kicsit emlékeztetett  a Pompei-es részhez. Itt is, ott is piros köpenyekben rohangáltak ide-oda a kiemelt személyek, a dal előadásának színhelye is egy ókori színházra emlékeztetett.
Olyan igazán kiakasztó hibát eddig nem találtam, de még túlságosan az énekek hatása alatt vagyok. :) Bár a megoldás része...Két dolog...három, amit megjegyeznék. Az előzetesből azt hittem (szerintem nem voltam egyedül) valamiért a regenerációs energiáját adja oda a Doktor, de kiderült az emlékeit. A Doktor drámai monológja után arra mertem következtetni, elveszti az emlékeit és nem fog senkire és semmire sem emlékezni. Lehet, ez túl nagy falat lett volna, így az évad felénél, de én szeretem a drámai fordulatot. Ráadásul mikor Clara megérkezik, összeesve térdelt mellette, zavarodottan a fejét fogva...ekkor már biztos voltam benne...aztán kiderült, ilyenről szó sincs. A második; értem én azt a levelet, csak valahogy nekem egy Time Lord emlékei sokkal nagyobb falatnak tűnik... (Persze, megmagyarázták, belefér. Oké.) A harmadik... "OK, then. That's what I do. I'll tell you a story." Azt vártam, valamit tényleg mond, persze utána odaadta az emlékeit, voltaképpen ezzel is elmesél sok-sok történetet, de mégis vártam, hátha mond valamit. Ez egy aprócska hiányérzetet keltett bennem. (semmi sem tökéletes)
A Doktor ritkán beszél a családjáról, de ebben a részben is kaptunk egy kis információt (nem is akárkiről..hm..lehet, hogy közeledik az az évforduló?!). Steven Moffat régebben nyilatkozott, nem szeretné, ha a sorozat "elamerikaiasodna"...nos, már az Asylum of the Daleks epizódban az a jelenet, amikor Rory (éppen csak) kicsúszik a lecsapódó kapun, felidézett bennünk egy bizonyos filmet, hát még MOST. A Doktor hatalmas erőfeszítéssel tart egy (hasonló) lecsapódó kaput a szónikus csavarhúzójával (mert az menő!), amit bár kitartóan fenntart, de végül elengedi. Kigurul a rázáródó kapu alól ÉS! visszanyúl az elhagyott kalapjáért...(szónikus csavarhúzójáért) Na melyik filmre gondoltam?
A régebbi útitársak elnézték vagy tudomást se vettek a Doktor néhány defektjéről (ami felett mi is szemet hunyunk) Clara azonban több megnyilvánulásából és a rész végi apró felháborodásából sokkal megfoghatóbban emberi. (pl.amikor megtudta a Doktor kutatott utána, mert...tudjuk miért (habár a Snowmenes részben nem lepődött meg, amikor egy Clara Oswin Oswaldos feliratú sírkövet nézett)) Azért mégis úgy tűnik egy kissé földhözragadtabb útitársat kaptunk, aki nem minden akadályt vészel át olyan lazasággal és élvezettel, mint a Doktor. (gondolok itt Amyre, aki simán bepattant a kis kék fülkébe). 
Az előző részben Clara kezdte el és a Doktor zárta le az ellenséggel való küzdelmet, most a Doktor kezdte el és Clara fejezte be. Jó kis csapat, de azért egy kissé idegesítő Clarának ez a "minden-lében-kanálsága".
A következő rész izgalmasnak ígérkezik...(visszatérnek az Ice Warriorok...már, ha van olyan, akinek ez jelent bármit is) ;)
Cold War - © BBC


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése